Beewan en DST gaan alliantie aan

Artikel

14 juni 2016

DST – het experience bureau en Beewan Livecom gaan een strategische alliantie aan. DST kan door de samenwerking zijn portfolio uitbreiden van experience naar livecom activiteiten, zoals events, beursdeelnames en merkactivatie. Beewan kan door de samenwerking sneller gaan groeien, gesteund door DST’s solide organisatie (25 m/v) en commerciële kracht. Ook zien beide bureaus mogelijkheden voor gezamenlijke internationale groei.

Marcel Goossens, directeur/partner van DST: ‘Onze focus ligt bij fysieke brand experiences. Zeg maar het theater dat merken zelf kunnen ontwikkelen in hun eigen kantoor of fabriek. Maar we worden in toenemende mate benaderd voor events en beursdeelnames. Wij zien livecom als een specialisme en met Beewan halen we specialisten in huis. Maar in livecom moet wel hetzelfde verhaal verteld worden als in de brand experiences. Door de samenwerking met Beewan kunnen we nu op álle fysieke touchpoints de regie nemen’.

Rob van Rijswijk, directeur van Beewan: ‘Wij zijn sinds onze oprichting in 2012 snel gegroeid. Met name dankzij ons Return On Investment (ROI) model. We meten voor elk livecom activiteit de effectiviteit en weten die ook steevast spectaculair te verbeteren. Door de samenwerking met DST kunnen we sneller dóórgroeien door experiences en livecom activiteiten te verbinden. Doordat we ons verbinden aan een bureau met een sterke reputatie kunnen we onze scope verbreden en tegelijk de impact voor onze klanten vergroten.

De beide bureaus kiezen ook voor een gezamenlijke huisvesting. Vanaf oktober vestigen ze zich in Amsterdam aan de De Ruijterkade in Amsterdam op twee minuten van het Centraal Station. De merken DST en Beewan blijven gewoon bestaan.

DST – het experience bureau, gevestigd in Baarn, heeft zich sinds de oprichting in 1986 gespecialiseerd in experience en jongerencommunicatie. Het bekendste DST-project is de Heineken Experience (2002). Recente projecten zijn onder meer de Auping experience, het G4S Innovation Center, het nieuwe bezoekerscentrum van De Nederlandsche Bank en het fietsbelevingscentrum De Fietser, dat in oktober start in Ede.

Beewan specialiseert zich in livecom: events, beursdeelnames, interieur en merkactivatie. Opdrachtgevers zijn onder meer NV Nederlandse Gasunie, Toshiba Medical Systems Europe, A. Hak, Van Riet Material Handling Systems en de voetbalclubs Ajax en NEC.

Op de foto:  Rob van Rijswijk (l), directeur van Beewan en Marcel Goossens (r), directeur/partner van DST- het experience bureau.