Wet T-shirt carwash in een Amsterdams jasje

Exhibitors Avenue - Carwash Show Europe

Vraag

Ontwikkel een eigen identiteit voor de Carwash Show Europe, rekening houdend met de Europese mentaliteit in de wasstraat-business.

Proces

Er is een eigen huisstijl ontwikkeld met aquatinten, zeepbellen en een frisse grafische stijl die goed past bij de zakelijke markt voor deze sector.

Effect

De eerste editie is een succes, de beurs krijgt een vervolg in 2017.

De International Carwash Association (ICA) organiseert al jaren de Carwash Show in Las Vegas. Op zijn Amerikaans natuurlijk, compleet met mooie dames die auto’s laten glanzen en de wangetjes laten gloeien. In Europa hebben we een ander klimaat, dus onze wasstraten zijn mechanisch. Ook zakelijk is het een ander klimaat, dus kregen we de vraag om een eigen identiteit te bedenken voor de eerste Carwash Show Europe in Amsterdam.

Het ging hier om de Europese introductie van een nieuwe beurs voor dit marktsegment, altijd spannend om zoiets een eerste keer al kostendekkend te realiseren. Het was de uitdrukkelijke wens van de verschillende belanghebbenden om zoveel mogelijk flexibiliteit in te bouwen als het gaat om kostendekking voor inzet van mensen en middelen.

Onderweg zijn we inderdaad op verschillende momenten getest en geslaagd, mede dankzij de aanwezige kennis en ervaring van onze partner Exhibitors Avenue, die met name de exposanten services, lokale logistiek en algemene projectleiding voor haar rekening nam. Beewan zorgde voor de vormgeving van het totale event, van buitengebied met opvallende entree, registratie en bewegwijzering tot en met de ontvangst bij de organisatoren achterin de beurshal. Daarnaast werd ook voor ontwerp en realisatie gezorgd, ten behoeve van individuele presentaties voor een aantal deelnemers.

Uiteraard is kwalitatief onderzoek gedaan door de organisator. Hieruit bleek, dat de bezoekers en exposanten (zeer) positief waren over de eigen beurs in Europa –de meesten waren al reguliere bezoekers van de Amerikaanse variant- en de frisse identiteit.

Wil je meer weten over onze dienstverlening ten aanzien van beurzen? Daarbij valt te denken aan operationele ondersteuning in de vorm van creatie en bouw, maar ook meer strategisch en conceptueel voor upgrading of formule ontwikkeling. Neem contact op voor een uitgebreide presentatie aan de hand van voorbeelden uit de praktijk, uiteraard geheel vrijblijvend.