New Energy, kickoff voor internationale samenwerking

Gasunie New Energy – Hannover Messe campagne

Vraag

Gasunie wil vanuit het Holland paviljoen op de Hannover Messe aandacht vragen voor New Energy. De actie is gericht op potentiële stakeholders in de politiek en industrie.

Proces

We bedachten de New Energy Toast, die op social media vastgelegd zou worden voor verdere verspreiding en als laagdrempelig symbool voor commitment naar New Energy.

Effect

Er werden belangrijke contacten gelegd, die de basis zouden vormen voor verdere ontwikkeling van New Energy door Gasunie.

Gasunie kijkt vooruit en is veel meer dan de partij die zorgt voor opslag en distributie van aardgas. New Energy is de naam voor een nieuwe technologie die het mogelijk maakt om electriciteit om te zetten in gas. Op die manier kan bijvoorbeeld opgewekte wind- of zonne-energie worden opgeslagen en getransporteerd zoals aardgas. Dat vergt internationale samenwerking en investeringen, waarvoor we aandacht vragen op de Hannover Messe.

Gasunie heeft een bescheiden plaats op het Holland paviljoen, op de Hannover Messe. De nadruk zal dus niet komen te liggen op het imago van Gasunie en een indrukwekkende presentatie, maar vooral op de charme en potentie van New Energy als innovatief concept. Zonder al te joviaal te worden, wilden we een moment claimen voor politici en C-level management. Het ging hier niet zozeer om de aantallen maar meer om het gehalte van de bezoekers waarmee interactie is geweest. De speciaal ontwikkelde blikjes met New Energy drank werden gretig afgenomen en er werd spontaan getoast voor de automatische camera. Deze legde de momenten vast en zond de beelden door naar een actiepagina op Facebook, die door ons werd ingezet en beheerd tijdens de actie.

Voor de interactie op de stand werkten we onder andere samen met een specialist op het gebied van gamification op beurzen. Meer weten? Maak een afspraak voor een presentatie met voorbeelden uit de praktijk, uiteraard geheel vrijblijvend.