Radiologen met hart voor techniek kiezen voor Toshiba Medical Systems

Toshiba Medical Systems Europe - ECR congresdeelname

Vraag

Hoe kunnen we de positionering en daarmee het resultaat voor Toshiba Medical verder uitbouwen en optimaliseren op de European Congress of Radiology?

Proces

Een door ons gemodereerde sessie gaf een aantal bijzondere, nieuwe inzichten en liet van daaruit ook belangrijke kansen zien. Hieruit ontstond het concept voor een campagne op maat.

Effect

De ECR werd een succes, de campagne sloeg goed aan bij de gekozen doelgroepen. Het ROI rapport liet ook zien dat we hiermee de goede richting hebben gevonden voor verdere ontwikkeling.

Radiologen zijn medische specialisten, maar ook mensen met emotie, die niet alleen kiezen voor producten met de beste specificaties. Waarom kiezen radiologen voor een specifiek merk? Die vraag hielp ons op weg naar hoger resultaat voor Toshiba Medical  op de ECR, Europa’s grootste congress op het gebied van radiologie.

Voor de belangrijkste beurs- en congresdeelname van Toshiba Medical hebben we een interactieve sessie gemodereerd met alle betrokken stakeholders. Gezamenlijk hebben we gekeken naar prioriteiten in doelgroepen, doelstellingen, proposities, actuele kansen en bedreigingen. De uitkomst hebben we vertaald in een model waarin verschillende aanvalsroutes zichtbaar zijn. Dit model vormt de basis voor conceptontwikkeling van de uiteindelijke campagne en de totale aanpak.

De beursstand en productlancering van de Infinix-i Rite Edition werden gepresenteerd vanuit de speciaal voor ECR ontwikkelde campagne Meet the Dedicated Imaging Experts. Hiermee werd sterk ingespeeld op de toewijding en liefde voor techniek, een bijzondere kernwaarde van het merk die de trouwe gebruikers al jaren weten te waarderen. De productlancering van een baanbrekend nieuwe technologie helpt dan natuurlijk om van klanten overtuigde -en overtuigende- merkambassadeurs te maken. 

Om bovendien onszelf nog te overtuigen van de succesvolle aanpak hebben we een ROI-rapportage opgesteld, die precies liet zien wat de omvang was van het financiële resultaat. Bovendien konden we aan de hand van de uitkomsten goed zien waar nog ruimte voor ontwikkeling is bij deelname aan komende congressen. Hiermee is een proces in gang gezet, waarmee Toshiba Medical meer grip krijgt op optimalisatie van resultaat uit deelname aan congressen en beurzen.