- Doelgerichte strategie
- Volledige ontzorging
- Maximaal resultaat
Beursprogramma’s
5 quickwins voor een geslaagd beursprogramma.
1
Middelen
Een beursprogramma beslaat meerdere beurzen in meerdere steden. Soms weleens simultaan. Door vooraf een logistiek plan te maken, zien we snel waar bepaalde standonderdelen zich bevinden gedurende het jaar. Het kan dan ook zijn dat bepaalde zaken meerdere malen geproduceerd moeten worden. Het vergt in eerste instantie een initiële hogere investering, maar levert vanuit logistiek oogpunt vele (financiële) voordelen op, zeker als de standelementen meerdere jaren meegaan.
2
Flexibele communicatie
Hoewel de afzender en uitstraling gedurende het beursprogramma gelijk blijft, kan het in bepaalde situaties interessant zijn om de boodschap aan te passen aan een beurs of specifieke bezoekersdoelgroep. Door in de stand flexibele communicatiedragers te implementeren zoals doeken en schermen, is het vrij gemakkelijk om de boodschap per event aan te passen.
3
Werk ontvanger gecentreerd
Wat het doel van uw stand ook is, contact maken met de juiste mensen is key. Denk goed na over uw doelgroep, welke mensen wilt u bereiken met uw verhaal.
4
ROI
Bij een beursprogramma is het interessant om vanuit data en Return On Investment-onderzoek, de effectiviteit van beurzen uit dit programma in kaart te brengen. Hierdoor ontstaan naast een objectief overzicht van alle evenementen ook een overzicht van bezoekersaantallen, kosten en opbrengsten. Het allerbelangrijkste van een ROI onderzoek is hoe de investering zich verhoudt tot de opbrengsten, en bij een beursprogramma is het dan ook veel interessanter om te bekijken hoe beurzen zich onderling verhouden. Welke beurs biedt kansen voor verbetering? En welke beurs levert het meest op?
5
Verras
Het voordeel van een beursstand specifiek ontwikkeld voor een beursprogramma, is dat deze duurzaam is. Met bestaande elementen die meerdere malen worden ingezet, is het wel van belang om toch iedere keer een twist aan de standbeleving te geven. Dan kan zijn in hospitality, het toepassen van innovatieve communicatiemiddelen of een andere campagne, maar zorg ervoor dat bezoekers elke keer verrast worden.