- Doelgerichte strategie
- Volledige ontzorging
- Maximaal resultaat
Digitaal
5 quickwins voor een succesvolle digitale eventoplossing.
1
Bepaal de mate van digitalisering
Wilt u uw hele event digitaal hebben, digitale belevingselementen toevoegen aan een live omgeving of misschien een applicatie voor datacollectie? Er zijn mogelijkheden te over, denk van tevoren goed na wat ‘digitaal’ uw merk moet opleveren.
2
Fasering van digitalisering
Prioriteer wat de belangrijkste effecten moeten zijn van uw specifieke digitale of virtuele event oplossing. Van daaruit kunt u kijken welke must-haves en should-haves er nodig zijn voor de implementatie van deze tool. Zo kunt u verder bouwen aan de ontwikkeling van nieuwe functies.
3
Hou rekening met de eindgebruiker
Er zijn veel aanbieders van digitale tools op allerlei gebieden. Met pakketten die een grote verscheidenheid aan data kunnen managen. Een oplossing op maat, met functionaliteiten die direct betrekking hebben op uw digitale wensen, kan gebruiksvriendelijk worden gerealiseerd, waardoor u een efficiënte en kostenbesparende oplossing heeft.
4
Bezoekers interesse profiel
Digitale eventtoepassingen kunnen helpen om het interesse profiel van uw doelgroep nog scherper te krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: interactie via (live) polling, chat, Q&A en reviews. Daarnaast zijn beloningen in de vorm van certificaten, expert- en netwerksessies en social media integratie mogelijk. Vanzelfsprekend rekening houdend met dataveiligheid, privacy en AVG-wetgeving.
5
Koppeling met CRM / Salesforce
Denk na over de mogelijkheden die profielen bieden om uw doelgroep en hun beleving zo persoonlijk mogelijk te benaderen. Door de digitale tools die u inzet tijdens het event te koppelen aan uw CRM, kunt u relevante informatie direct gebruiken in het (uit)bouwen van een klantrelatie.
Voorbeelden van Digitale projecten
TOPCON
TIMELINE TOOL