- Doelgerichte strategie
- Volledige ontzorging
- Maximaal resultaat
ROI
Ons ROI-model geeft inzicht in beursdeelnames op basis van feiten en cijfers. Door de gegevens te analyseren, komen we gezamenlijk tot een conclusie over het effect van een beursdeelname. Op deze manier kunt u een weloverwogen beslissing maken om betere resultaten te bereiken.
5 quickwins voor een ROI met effect.
1
Doelen
Bepaal met welk doel u de ROI wilt inzetten. Als forecast voor een investeringsbeslissing of om objectief te bekijken hoe succesvol de beurs of het beursprogramma was.
2
Waarden
Kijkend vanuit de commerciële, promotionele, efficiency en relationele waarden, zult u wellicht al voorafgaand aan uw event een afweging kunnen maken in de wegingsfactor van deze onderdelen. Dat kan zelfs per event verschillend zijn.
3
Input
Omdat het gaat om cijfermatig inzicht verkrijgen is er voor een sterke analyse zuivere data nodig. Dit kan vooral in het begin lastig zijn, maar het wordt naarmate er meer vergelijkingsmateriaal beschikbaar komt steeds eenvoudiger.
4
Betrek stakeholders
De input wordt aangeleverd door verschillende stakeholders. Een ROI-analyse is geen bezigheidstherapie of controlemiddel voor deze mensen. Neem uw collega’s mee in de rol van de ROI-meting, namelijk continue verbetering voor het merk en onderbouwing van de investeringen.
5
Inzichten en vervolgstappen
Een goed ROI advies bestaat altijd uit een analyse waar conclusies en aanbevelingen uitkomen, die met de juiste strategie moeten leiden tot succesvolle vervolgstappen voor uw merkverhaal of beursdeelnames.