KEESTRACK
BAUMA | München
JOIN THE E-VOLUTION
Aansprekende buitenstand te midden van de toekomstbestendige grootse machines
Vraag
Hoe betrek je het publiek bij het campagneverhaal en het merk van Keestrack?
Proces
Om de aandacht te vangen van de meer dan 500.000 bezoekers uit 200 landen die op de Bauma beurs in München rondlopen te vangen introduceerden we de nieuwe campagne “Join the E-volution”. Naast het immense portfolio van breekmachines dat Keestrack wilde tonen moesten we er ook voor zorgen dat de innovatieve elektrische oplossingen voor het voetlicht gebracht werden.
Met de voorbereidingen zijn we, in samenwerking met Keestrack, ruim 9 maanden van tevoren gestart. Om op een buitenterrein van 1.500m2 een sterk en opvallend concept te ontwikkelen waarin het merk Keestrack volledig tot zijn recht komt, hebben we goed gekeken naar het onderscheidend vermogen van Keestrack voor hun publiek.
Om een voor de doelgroep aansprekend herkenningspunt te creëren, ontwikkelden we een paviljoen van twee verdiepingen met links en rechts daarvan de breekmachines in verschillende categorieën. De kap van het paviljoen werd aan de buitenkant gebrand in vorm van het logo van Keestrack met een duidelijk eye catcher aan de voorkant waardoor het een herkenbaar punt werd op de Fairground North.
Zowel bij de machines als in het paviljoen zelf werd er aandacht besteed aan de toekomstvisie van Keestrack door middel van de “Join the E-volution” campagne die de duurzame elektrische oplossingen van Keestrack toont. Naast technische informatie over de machines, werd er door middel van interactieve schermen en presentaties verteld over de toekomstvisie van Keestrack binnen de industrie. De grafische tijdlijn langs de trap in het paviljoen naar de verdieping, werd de “trip up memory lane” gedoopt. Dit verhaal loopt langs alle mijlpalen vanaf het begin van het bedrijf en eindigt met de toekomstvisie. Een verhaal met een open einde waarmee Keestrack duidelijk maakt dat zij een bedrijf zijn om nu en in de toekomst rekening te blijven houden.
In het paviljoen creëerden we verschillende meeting rooms maar ook informele plekken om gasten in een ontspannen sfeer te ontmoeten. Bovendien hebben we een professionele keuken ingericht van waaruit de bezoekers en standcrew werden voorzien van culinaire verrassingen.
Resultaat
Keestrack kijkt terug op een zeer geslaagde beursdeelname met naast ontzettend veel media aandacht in de pers en op social media, veel nieuwe relaties en indrukwekkende opdrachten.