VANRIET
Promat exhibition | Chicago
PRIJSWINNENDE INTRODUCTIE OP DE AMERIKAANSE MARKT
Introductie in de US met de Marketing Excellence Award als kers op de taart!
Vraag
Hoe kunnen we VanRiet succesvol introduceren en in een keer goed positioneren in de Noord-Amerikaanse markt? En hoe kunnen we de opbrengsten en investeringen in optimale verhouding brengen op één van de duurste beurslocaties ter wereld?
Proces
Binnen het totale beursprogramma werd een nieuwe beurstitel toegevoegd voor de Noord Amerikaanse introductie van VanRiet op de ProMat in Chicago. Het werd snel duidelijk dat we de stand voor het programma moesten aanpassen aan deze nieuwe markt. Wat zijn de meest relevante boodschappen, vanuit de typische Amerikaanse marktsituatie en cultuur? Hoe hard zijn onze proposities in deze nieuwe markt? Een interactieve sessie met de stakeholders werd door Beewan gemodereerd en gaf referentiekader voor de optimale aanpak. Op basis hiervan is de campagne voor ProMat op maat uitgewerkt met communicatie uitingen en een helder kader voor de interactie met de bezoekers.
Resultaat
Alle doelstellingen zijn ruimschoots gehaald, sterker nog de deelname aan de ProMat kreeg de Marketing Excellence Award vanuit de bezoekers van de beurs. Het demo sorteersysteem werd direct na de beurs als try-out naar een nieuwe klant getransporteerd. Het onderzoek naar de meest efficiënte oplossingen voor standbouw ter plaatse, logistiek en installatie heeft uiteindelijk geleid tot een besparing van ruim 40%(!).