Zilver bij de SponsorRing awardshow
MAAR VOOR ONS VOELT HET ALS GOUD.
Bij Beewan Sports Experience creëren we meer dan mooie ruimtes. We ontwikkelen merkervaringen en hospitality-omgevingen die verhalen vertellen, fans verbinden, en merken een betekenisvolle rol geven in de wereld van sport.
Onze samenwerking met Missie H2, TeamNL en NOC*NSF in het Olympic Club House tijdens Parijs 2024 draaide om precies dat:
een gedeelde ambitie tot leven brengen en laten voelen: voor bezoekers, fans, partners én de samenleving.
Dat we hiervoor de zilver hebben ontvangen in de categorie Maatschappij bij de SponsorRingen is een enorme eer. En een bevestiging van waar we in geloven: positieve energie, échte verbinding en een duurzame toekomst aangedreven door sport.
Zoals de jury het verwoordde:
“Een indrukwekkende vertaling van abstracte, technische materie naar een breed en relevant verhaal voor diverse doelgroepen. De aanpak toont aan dat dit meer is dan een communicatiecampagne – het is een zorgvuldig opgebouwde lobby rond duurzaamheid, met sport als verbindend element.”
Deze case valt op door de krachtige samenwerking binnen de alliantie Missie H2, waarin meerdere partijen zich langdurig verbinden aan NOC*NSF met één gedeelde ambitie: Nederland versneld verduurzamen. De inhoudelijke complexiteit en het brede stakeholderveld maken het extra knap dat deze boodschap op een toegankelijke manier is overgebracht naar een groot publiek.
Wat deze case bijzonder maakt, is de driedubbele benadering: B2C, B2B én B2G. Of het nu ging om het inspireren van consumenten, het activeren van bedrijven of het betrekken van beleidsmakers, telkens stond netwerkvorming en educatie centraal.
De jury waardeert de strategische aanpak waarin sport, innovatie en duurzaamheid elkaar versterken. Het is een sterk voorbeeld van hoe een sponsorcase verder kan gaan dan zichtbaarheid alleen, en écht maatschappelijke beweging kan creëren.
Zilver voor deze indrukwekkende vertaling van abstracte, technische materie naar een breed en relevant verhaal voor diverse doelgroepen. De B2G- en B2B-aanpak toont aan dat dit veel meer is dan een communicatiecampagne, het is een zorgvuldig opgebouwde lobby rond duurzaamheid, met sport als verbindend element. De sponsorkoppeling aan TeamNL bleef in de case wat onderbelicht, terwijl daar nog meer kracht uit te halen valt. Toch: een sterke collectieve inspanning met veel potentieel en strategische waarde.
Meer over dit project op BeewanSports.com